DIVERGENT

En av de bästa böckerna jag har läst, helt seriöst. Jag fick denna i julklapp (2 st faktiskt) och läste den direkt nästan, sträckt läste på 2-3 dagar & helt plötsligt var jag klar. Var länge sen jag var så uppslukad av en bok, det finns 2 böcker till & så fort som möjligt så ska jag läsa dom med. Den stora anledningen till att jag ville läsa den så fort med var att den kommer ut på bio snart, i april nångång! STORT TIPS! 
 
"I Beatrice Pryors dysoptiska hemstad Chicago är samhället uppdelat i fem falanger: De ärliga, De osjälviska, De tappra,De fridfulla och De lärda. En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice står valet mellan att stanna kvar med sin familj hos De osjälviska - eller att vara den hon innerst inne är"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0