Goals

Mål, man kan sätta upp mål i livet, i skolan osv. Jag, en av många har satt upp ett mål inom träning eller min hälsa. Första reaktion - du ska banta!!! Nej, det ska jag inte eller jag gör inte det. Jag tänker på vad jag äter istället, om man vill förändra nånting så måste man göra nånting. Det jag gjorde var att välja bort brödet, men jag äter det i skolan när vi får det. Istället till frukost äter och ägg och någonting till. Jag dricker inte mjölk så ofta, vet inte varför men har valt att inte göra det. Jag dricker inte juice, inte lika mycket cola - äter inte lika mycket godis/kakor. Ja, jag har valt att välja bort en del saker för att jag vill, jag vill. Ingen annan kan bestämma det. Men sen självklart finns det stunder där jag äter bröd, dricker mjölk osv. Jag har inte slutat helt med det, har istället då och då jag äter det. Jag har min/mina unnardagar, fredag och lördagar - inte varje dag. Jag först ville inte ha nåt alls att göra med godis, drickan & det men en dag i veckan eller två är ingen fara på så sätt. Men det finns stunder då jag mår dåligt över det, som många andra. Men det är okej att ha nån dag att unna sig, inte tänka på allt sånt här. 
 
Mitt stora mål jag har är att få en fin & fast kropp. Det är inget mer, jag står inte på vågen längre och mår dåligt över min vikt. Jag vill må bra, jag mår bra av att träna. Det är mitt mål, jag ska må bra, jag vill känna känslan att inte skämmas över min kropp och få den kroppen jag vill ha. Stressa inte, ta den tiden det tar. 
We don't stop when we are tired, we stop when we are done 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0