Johan Bauer

 
Johan Bauer ~ Barn och Fritid ~ Inriktning Innebandy 

Det här med att välja rätt skola, rätt program osv vad väldigt svårt att veta först då jag inte visste om jag ville gå där eller gå på en annan skola. Jag hade från början redan valt en annan skola men samma inriktning men sen under hösten när jag var med i östgöta så kom en från JB och pratade om skolan, olika programmen och självklart innebandyn och jag var lite tveksam först då man har hört från olika att skolan är dålig och sen att skolan är bra. Men jag skickade in en "anmälan" till NIU på JB för man måste gå på en testdag och sen får man se om man är vidare på själva NIU-utbildningen. Sen i janurari bestämde jag mig för att inte gå och undrar idag varför jag inte gjorde det. Ett par dagar senare fick jag ett mail och frågade om jag var intressead och jag fick nån slags rush att jag verkligen ville gå där, just den skolan, programmet. Jag svarade tillbaka att jag var fortfarande intressead och han som skickade mailet gjorde en liten undersökning på mig och en vecka senare blev jag uttagen utan att gå på testdagen. 
Men nu att jag gick vidare utan att vara där betyder inte att jag ska kämpa, för vet ni? Jag ska kämpa så mycket hårdare då jag inte var den dagen och visade upp mig. Jag ska kämpa och jag är så jävla glad över att jag fick den chansen trots att jag inte var där. 
 
Folk undrar säkert, innebandy? Ska du gå på en innebandy-skola? Det är ju inte direkt en innebandy-skolan utan att jag går på mitt program som är BF och min inriktning är innebandy som är min utbildning bindande tillsammans med mitt program. Innebandy är det bästa jag vet, kanske låter löjligt men det är samma sak som folk säger att fotboll och hockey är det bästa som finns, samma sak. Jag kan gå ut på planen och glömma allting annat, skiter i vad folk säger och tycker om mig, om det har hänt nåt under dagen så tänker jag inte på det. 
 
Jag gillar själva upplägget som är för programmet, det är blandat med teori och praktik. Det är ju en idrottslinje jag går på och kommer inte bara köra innebandy utan vi har ett gym med, vi kommer ha teori osv. 
 
Så det här är förmodligen den skolan jag kommer gå på i höst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0