ångest, ångest, ångest ..

Har en sån där dag (som jag har då och då) som jag bara vill ut och springa aset av mig för att känna mig mer självsäker i min kropp och i mig själv, alltså få bort all ångest jag har i mig. Men jag är totalt utmattad, min kropp orkar inte mera - jag är 15 år och har fått ta så stort ansvar här hemma under 1,5 vecka och känner att jag, min kropp inte orkar mera. Jag känner själv att jag bara vill lägga mig i sängen och gråta, jag mår så dåligt även om jag inte visar det och visar att jag är positiv. Jag har inte tränat på 1 vecka och jag skrattar bara åt mig själv hur löjlig jag låter när jag vill ut och träna men man inte orkar. Jag är 15 år och ska inte känna såhär, det har blivit bättre då jag förr tvingade mig själv att träna då jag inte mådde bra, var trött osv men jag är så pass ung och jag ska faktiskt leva, jag ska ta vara på saker och ting och inte alls känna såhär. Man påverkas så himla mycket av alla bloggar, instagram-konton och allt sånt, jag har gjort det och se vilken sits jag har satt mig i? Jag har bestämt mig för att träna när jag har orken och det där suget och inte tvinga mig själv. Nu är det slut på det här, den här ångesten & också sänka kraven på mig själv. Min pappa har varit ett stort support när jag har mått dåligt över just min kropp, hur jag ser ut & skulle inte ha klarat utan att höra hans stöttande ord, världens bästa! "Du duger precis som du är, ta det lugnt & ställa inte så höga krav!" 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0