Om framtiden

Jag och som många andra går sista året i nian, sista året att veta vad man faktiskt vill göra i framtiden. Sista terminen har redan börjat, nationella proven stressar än och ja, gymnasiet valet ska vara bestämt och skickat den 15 Februari. Jag kommer fortfarande ihåg när vi, menar mina tjejkompisar diskuterade i sjuan vad vi ville och jag sa redan då att jag ville bli fritidspedagog och det vill jag fortfarande. Mina val är redan bestämda och i fyllda och är sjukt nöjd över dom. Trodde att jag aldrig skulle kunna veta vad jag ville, en del vet inte vad dom vill när man är 15 år och tvingas till att tänka, bestämma sig vad dom vill göra i den åldern. Man ska veta nu redan att man vill kanske bli fritidspedagog och om 5 år framåt så är man det.
 
Men glöm aldrig att ta chanser, jag har redan tagit en riktigt stort chans på mitt gymansieval och nu känner jag mig trygg och galet jävla nöjd. Men kanske om 5 år kanske jag inte vill vara det - har man gjort ett misstag då? Jag tror inte det, våga ta risker, våga leva. Våga kanske ta en chans nu till gymansiet och sen inser "jag ville inte plugga det här" och du har resten av livet på dig att veta vad du vill göra. Våga chansa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0