Mitt liv, mina val

Som en del vet har jag nästan helt lagt av med kolhydrater, bland annat att det är onyttigt, magen blir uppsväld pga det. Men jag gjorde det valet för att min pappa som kör på LCHF, stenhårt - han mår så mycket bättre, han har inte ens varit sjuk. Istället tillsätter jag mera protein och fett, alltså mera kött,kyckling och feta såser. Jag äter lika mycket sallad där, dessutom finns det kolhydrater i salladen. Jag äter istället brytböner, är en av de sakerna som jag har prövat. Jag kör inte stenhårt, jag kan ta en macka,knäckemacka, nåt potatis osv, så jag kört inte strikt helt. Har dragit ner på sockret rejält också, äter inte lika mycket godis längre, dricker nästan aldrig cola/fanta och dom dryckerna längre, undantag då jag äter hos andra, äter inte (en/två gånger bara) bullar,kakor och sånt heller längre. Folk säger att det är fettet man går upp på, vilket är helt fel - till en viss mängd (bort se de förbaskat feta maten på mc, den är inte nyttig) - det är sockret man går upp på, allt godis,kakor osv. Kroppen gör om kolhydrater till glukos (socker).
Ett tips är att läsa boken "Ett sötare blod". 
 
Jag älskar verkligen att folk bryr sig och allt men det är mitt val och jag har valt det här. Jag mår redan efter snart 3 veckor mycket bättre, även om jag inte har följt stenhårt. Ja, jag tränar typ varje dag, med det menar jag inte att jag tar mig ut på en lång springtur och kör ut mig på gymmet varje gång. Jag tränar innebandy 3 gånger i veckan, gympa 2 gånger i veckan och dom gångerna jag inte har innebandy träning (tisdag & fredag) tränar jag själv. Vilan är jätteviktig och tränar inte varje dag och jag äter dom målen man ska, frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat. Jag har slutat att små äta, jag känner nästan inget småsug längre. Jag mår bra, har inte mått så bra på länge, har jag gått ner nåt - ja det har jag men det var/är inte mitt mål. Så vill att alla, ska inte säga sluta bry sig för det menar jag inte men sluta oroa er. Jag mår bra, mina föräldrar har koll på mig och jag vet vad jag gör. 
 
Mitt liv, mina val. Det här är ett av mina val och jag är nöjd med det. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sophie - DRÖMMEN OM MIAMI

- Åh va bra då! :D
haft en bra måndag då? :)

Svar: sv; aa :D jadå, min måndag var jättebra! din då? :D
byjjohannaa.blogg.se

2013-01-21 @ 21:20:30
URL: http://sssophiies.blogg.se/
Postat av: Sophie - DRÖMMEN OM MIAMI

- så bra då :D
jadå den var väl helt okej :)

Svar: sv; okej :) haft en bra dag idag då? :D
byjjohannaa.blogg.se

2013-01-22 @ 15:24:18
URL: http://sssophiies.blogg.se
Postat av: Sophie - DRÖMMEN OM MIAMI

- nej idag har det inte varit sån jättebra dag, själv då? :)
kram

Svar: sv; oj, vad tråkigt - har det hänt nåt? Jadå helt okej, kunde ha varit bätttre :)
byjjohannaa.blogg.se

2013-01-22 @ 17:05:57
URL: http://sssophiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0