Tips: Fallen Ängel

En svuren ed
En fallen ängen 
Förbjuden kärlek

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. 
Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande. 
Patch dyker upp överallt i Noras liv, och verkar dessutom veta mer om henne än vad hennes närmaste vänner. Nora måste välja: ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly ... 
 
Hittade eller fick boktipset från Nathalie's blogg som jag har följt ett tag där hon skriver om hennes vardag men även om filmer och böcker. Men boken, herregud. Boken är väldigt mystisk och ja - you name it. Älskar det hela mystiska med Patch som fick mig att få en crush på honom, inte bra. Har även hört att den är jämförd med twilight, vilket jag inte riktigt får ihop. Jag, som är ett stort twilight-fan ser kanske att det enda är att Nora drogs sig till Patch precis som Bella gjorde till Edward. 
 
Men iallafall, jag är ett sånt här stort fantasy freak, älskar såna böcker & boken passade perfekt till min smak.
Den var hemlighetsfull,även om Nora visste att det fanns något farligt med Patch så höll slutade hon inte att tänka på honom och den stora attraktionen fanns där, hela grejen när anfallet hände på Nora's bästa vän och när hon blir förföljd, det passade bra då man kunde tro att han gjorde det. (surprise surprise is coming) Jag gillar hela grejen med änglar, fallen ängel, skyddsängel (ups en spoiler till nästa bok) och ja, vem skulle inte vilja ha Patch som pojkvän nu? I boken beskrivs han förbannat översnygg & vem är nu överlycklig att nu under 2013 att det kommer spelas in en film? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0