Tips: mina favoritövningar

Tänkte visa mina favoritövningar som jag gör ett par gånger i veckan. Det är jätteviktigt att variera med träning/övning, kör t.ex inte bara plankan, situps osv kanske varje dag då det inte kommer visa några resultat. Och som de flesta vet så kan man inte punktförbränna fett, alltså inte köra magövningar om ni vill få bort fett utan att röra på sig också, löpning, cykla, simning osv. Här kommer mina favoritövningar! 

 

Box-Jump:  

En av mina favoritövningar att göra på gymmet och hemma. Det som är viktigt när man är uppe på lådan fram med höften och spänn mage och rumpa och ner. Om man ser i slutet av videon så kan man stå i knäböjd-position och hoppa upp. Ta hjälp av armarna för att få hjälp med farten. 

  

Utfallssteg: 

Varning för hård/hög musik! I den här videon så visar man både rätt och fel. Så när man gör att utfallssteg ska första benets häl vara i marken och en rak överkropp, ögon och bröstkorg upp. Det andra benet kan sträckas utåt och låt knät nudda marken. Viktigt med hållningen! 

 

Burpee: 

Denna övning är nog den jobbigaste men den ger så himla mycket. Man går alltså ner först som i en squat och ner direkt som i en armhävning och upp igen som i en squat och hoppa upp och klappa händerna över huvudet, kom ihåg & spänn mage & rumpa!
 
Så det här är mina favoritövningar, det är mycket teknik och jobba hårt på den delen först. Hoppas ni får nytta av dom! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0